چین پیشتاز صنعت خودروهای پرنده؛ تولید هر ۳۰ دقیقه یک دستگاه و ثبت هزاران پیش‌سفارش
چین پیشتاز صنعت خودروهای پرنده؛ تولید هر ۳۰ دقیقه یک دستگاه و ثبت هزاران پیش‌سفارش

ایرانیان تحلیل-چین با راه‌اندازی خط تولید انبوه خودروهای پرنده و حمایت دولتی، از غرب پیشی گرفته و صنعت نوپای تحرک هوایی را با سرعت توسعه می‌دهد.  تولید انبوه خودروهای پرنده در گوانگ‌ژو وبگاه تِک‌اِکسپلور در گزارشی آورده است در کارخانه‌ای در گوانگ‌ژو، متعلق به آریج زیرمجموعه XPeng، ربات‌ها قطعات را جابه‌جا می‌کنند. و کارگران ملخ‌های […]

ایرانیان تحلیل-چین با راه‌اندازی خط تولید انبوه خودروهای پرنده و حمایت دولتی، از غرب پیشی گرفته و صنعت نوپای تحرک هوایی را با سرعت توسعه می‌دهد.

 تولید انبوه خودروهای پرنده در گوانگ‌ژو

وبگاه تِک‌اِکسپلور در گزارشی آورده است در کارخانه‌ای در گوانگ‌ژو، متعلق به آریج زیرمجموعه XPeng، ربات‌ها قطعات را جابه‌جا می‌کنند. و کارگران ملخ‌های هواپیمای دونفره جعبه‌ای‌شکل را بررسی می‌کنند. تولید آزمایشی از نوامبر آغاز شده و تحویل خودروها از سال آینده برنامه‌ریزی شده است. این کارخانه توانایی تولید هر ۳۰ دقیقه یک دستگاه را دارد و بیش از ۷ هزار پیش‌سفارش ثبت شده است.

چین با راه‌اندازی خط تولید انبوه خودروهای پرنده و حمایت دولتی، از غرب پیشی گرفته و صنعت نوپای تحرک هوایی را با سرعت توسعه می‌دهد.

 طراحی ماژولار؛ ترکیب بخش پرنده و زمینی

به گزارش ایرانیان تحلیل محصول اصلی شامل دو بخش است: بخش پرنده، هواپیمای شش‌ملخه سبک‌وزن با برخاست و فرود عمودی؛ و بخش زمینی، وسیله نقلیه چرخ‌دار که بخش پرنده را حمل و شارژ می‌کند. این طراحی ماژولار امکان افزایش ظرفیت و استفاده انعطاف‌پذیر را فراهم می‌کند.

چالش‌ها و مقررات؛ مسیر طولانی تا استفاده روزمره

مایکل دو، معاون آریج، تاکید کرد پذیرش مصرف‌کننده، مدیریت حریم هوایی، مقررات و زنجیره تأمین باید تکامل یابند. تا خودروهای پرنده به استفاده روزمره برسند. در مقابل، ایلان ماسک و دیگر غول‌های فناوری نیز در تلاش برای ورود به بازار این صنعت هستند.

چین با راه‌اندازی خط تولید انبوه خودروهای پرنده و حمایت دولتی، از غرب پیشی گرفته و صنعت نوپای تحرک هوایی را با سرعت توسعه می‌دهد.

حمایت دولتی و اقتصاد ارتفاع پایین؛ راهبرد ملی چین

دولت چین، اقتصاد ارتفاع پایین شامل خودروهای پرنده، پهپادها و تاکسی‌های هوایی را یک اولویت راهبردی پنج ساله معرفی کرده است. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد. بازار خودروهای پرنده چین تا سال ۲۰۴۰ به ۴۱ میلیارد دلار خواهد رسید.

مزیت رقابتی چین؛ زنجیره تأمین و نیروی مهندسی

ژانگ یانگجون، استاد دانشگاه چینهوا، و براندون وانگ، سرمایه‌گذار مستقر در پکن، برتری چین را در کنترل هزینه، کارایی زنجیره تأمین و دسترسی به نیروی مهندسی متخصص و مقرون‌به‌صرفه می‌دانند. ترکیب حمایت دولتی، فناوری پیشرفته و ظرفیت تولید بالا، موقعیت چین را در صنعت خودروهای پرنده تثبیت می‌کند.

  • نویسنده : ایرانیان تحلیل
  • منبع خبر : ایرنا